Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zaterdag 3 december 2011

F.I.E.T.S. groep

Niet iedereen zal weten wat dat betekent. Nee, ik zit niet in een groepje dat fietst. Het betekent: Fijn individueel en toch samen. Het is eigenlijk een soort quiltbee, maar dan met een lerares die je ook nog van alles leert. Je werkt aan je eigen projecten onder begeleiding zeg maar. Op donderdagmorgen 1x per maand is mijn groep aan de beurt. Erg gezellig altijd. Eerst even samen kijken naar waar je mee bezig bent of wat je af hebt en dan aan de slag. Ik zal eens laten zien waar mijn groep mee bezig is. Ik heb niet van alle dames een foto, van sommigen heb ik alleen het werkstuk erop staan.


Nel is bezig met een 'One-block-wonder'quilt. Ze begon donderdag met het snijden van de driehoeken en blokken leggen. Iedere keer is het weer een verrassing hoe het blok eruit zal zien en ze zijn allemaal prachtig!



Een bekende quilt: bol in perspectief. Het is gemaakt door Marilyn en wordt een kussen. Wat zal dat een gepriegel geweest zijn met die kleine stukjes. Ik vond mijne al een gedoe. Maar het is schitterend geworden.


Marry heeft een dagworkshop 'Cinnamon Patch' gedaan en is nu bezig om het af te maken. Ze had een patroon van 'Bep's atelier'. Het wordt erg leuk!


Deze is van haar zus Janny. Deze herfstquilt wordt ook heel erg mooi.


Deze kersthanger is van Gerda (die zie je op een volgende foto achter mij aan het strijken). De sterren zijn van het kerstproject wat Aagje voor ons als idee had. En dit is haar versie ervan. Leuk, hè?


Nog een Gerda, zij was deze keer te gast bij onze groep om aan haar Tilda pop te werken. Het wordt een heel mooie pop, met een ontzettend mooi lapje voor de jurk. Wel een gepruts hoor, die benen enzo.


Aagje heeft van mij ook even een foto gemaakt. Ik heb aan het decemberquiltje gewerkt een aan een SBS blok. Het was weer een gezellige en inspirerende ochtend.

Tot slot laat ik nog even de labels zien van de blokjesquilts:



Nu deze quilts helemaal klaar zijn en als maandag Sinterklaas achter de rug is, ga ik eens wat meer op andere blogs kijken, lezen en reageren. Dus als je denkt: die Anja laat nooit eens wat van zich horen, ik ga het écht goed maken!
Fijn weekend verder!

1 opmerking:

  1. Heb weer even zitten genieten van al het moois, geniet van Sinterklaas.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!