Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

vrijdag 23 december 2011

Kerstvakantie!!!

Hoera, de kerstvakantie is begonnen. Na een hectisch weekje met een paar tandartsbezoeken, veel, heel veel pijn, kerstvieringen, boodschappen doen en het huis poetsen ga ik nu ook vakantie vieren, net als mijn jongens. Heerlijk, ik relax lekker met de kids mee. En ik neem tijd voor wat handwerkjes die maar blijven liggen. Kijk je even mee?


De scrapquilt moet gedubbeld worden. De stipjes komen op de achterkant. En dan kan ik natuurlijk ook met het doorquilten beginnen. Maar eerst maar eens dubbelen, dat wil ik deze vakantie gedaan hebben.



De little quilt of love afmaken. Ik heb alleen nog maar alles geknipt. Een paar hartjes zijn geappliceerd, maar ik vind het niet mooi geworden. Die gooi ik weg en ik ga de hartjes gewoon met vliesofix plakken en dan festonneren. Ook wil ik het geheel iets fleuriger maken, dus moet ik nog even in m'n lapjesmand rommelen.... Deze vakantie wil ik de hartjes erop hebben gefestonneerd. En misschien ook nog wel de vierkantjes aan elkaar gezet, wie weet lukt dat wel....


En dan de bomenquiltjes nog. Het zijn drie borduurwerkjes van Marjolein Bastin. Ik had ze in lijstjes, maar het zat niet netjes. Dus kwam ik op het idee om er een stoffen rand om te doen. Niet inlijsten dus, maar 'inquilten'. Bij de eerste zitten er twee stroken al vast. Een leuk werkje voor de vakantie. Dat moet toch wel lukken!

En dan nog het kalenderquiltje voor Januari. Die is bijna af, maar het blijft nog even een verrassing. Die zie je wel in januari!

Na de vakantie laat ik zien wat ik af heb gekregen, tot die tijd even geen berichtjes. Als het vakantie is komt daar meestal weinig van.

Groetjes Anja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!