Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

dinsdag 15 januari 2013

Een nieuw jaar...

Het nieuwe jaar is alweer twee weken 'oud', maar toch heb ik bovenaan m'n berichtje 'Een nieuw jaar...' gezet. De laatste weken was ik niet zo erg actief in blogland, maar ik wil het toch weer op gaan pakken. Allereerst heb ik m'n blog een opfrisbeurt gegeven. En dan schrijf ik nu een nieuw berichtje, terwijl het buiten lekker sneeuwt. M'n 'Frosty flat' past nu dus helemaal bij het weer!

En de sneeuwpopjes onder de quilt zitten elkaar weer heel veel nieuwtjes en grapjes te vertellen.


Op m'n tafel staan een paar vogeltjes lekker ingepakt bij een mooie 'bolletje wol' kaars. Die kaars kreeg ik van m'n man, want die vond hij zo goed bij mij passen. Lief hè?

 

Komend jaar heb ik weer genoeg te doen op creatief gebied. De Kleurenfeest quilt voor m'n jongste heeft nu de eerste prioriteit. Daar wil ik een tandje bijzetten en daar hard mee aan de slag, misschien red ik het dan dat hij komend najaar op z'n bed kan liggen. Deze blokken heb ik de afgelopen weken gemaakt:


M'n blokkenboek wil ik op z'n laatst in de voorjaarsvakantie afmaken. Anders blijft dat maar liggen. En dan komt er weer een babyproject tussendoor. M'n vriendin en haar man krijgen ongeveer in juni hun tweede kindje uit Taiwan. Voor hun zoontje heb ik vier jaar terug de sterrenquilt gemaakt.


Nu krijgen ze een lief klein meisje. Dus misschien wordt het wel een hartjesquilt. Binnenkort maar eens gaan horen wat de plannen voor het kamertje zijn.

De huisjesquilt ligt te wachten op een strijkbeurt en op het sandwichen. Ook dat wil ik uiterlijk in de voorjaarsvakantie gedaan hebben.


De SBS.... ja, die ligt maar te wachten.


Dat zal wel na de zomer worden, dat die weer aan de beurt is. En dan nog al die andere dingetjes die ik leuk vind om te doen. De meebreideken, sokken breien, haakwerkjes. Een poosje terug had ik toch verteld dat ik een Zpaghetti pakketje van een vriendin had gekregen omdat het haar niet lukte? Nou, mij lukte het wel. Het is een leuk tasje geworden.


En ik heb het haar maar weer cadeau gedaan op haar verjaardag. Ze was er blij mee!

Nou, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van m'n plannen. Een heel verhaal en het opladen van de foto's ging niet zoals ik het anders altijd doe. Dus even Picasa erbij gehaald, lukte ook. Nu ga ik lekker blokken voor de kleurenquilt maken, terwijl ik op m'n buurmeisje pas. En dan steeds weer even naar buiten naar de sneeuw kijken....Heerlijk dagje wordt dit!

groetjes Anja.

4 opmerkingen:

  1. Zo wat een mooie foto´s laat je zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kleurige blokken. De tas is mooi geworden. Succes met je projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit. Je krijgt het zo in de voorjaarsvakantie wel erg druk.;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anja, ik begon je al te missen, maar ik zie wel dat je niet stil gezeten hebt. Prachtig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!