Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

vrijdag 16 februari 2018

Niet stilgezeten

Een halfjaar geen blog geschreven betekent niet dat ik een half jaar niet heb gehandwerkt. Ik heb wel een periode veel minder gehandwerkt dan dat ik gewend was. En waar dat door kwam? Ik weet het niet. Ik denk dat iedereen dat wel eens een periode heeft. Nu haal ik het dubbel en dwars weer in, hahaha! Laat ik vandaag maar eens vertellen over wat ik de laatste tijd gehaakt heb.

Rond Oud en Nieuw begon het bij mij weer erg te kriebelen om wat te gaan maken. Ik was het hele huis weer eens doorgegaan in een opruimbui. En toen kwam ik ook bij de kast waar mijn hobbyspullen in liggen. Ik besloot de wol uit de kast te gaan ophaken. Als eerste was een tas met Royal garen van de Zeeman aan de beurt. Er zat ook wat Saskia van de Wibra bij. Mooie kleuren bij elkaar gezocht en starten maar! In twee weken was deze deken van de naald gerold.



Ik blijf het mooi vinden, deze kleuren én deze steek. En een heerlijk werkje waarbij je ondertussen ook tv kunt kijken of samen kletsen. 

Toen was het volgende garen aan de beurt. Er lagen een stuk of wat pakken garen die ik ooit bij Trekpleister of Kruidvat kocht. Het was al niet duur en  toen ook nog voor de helft van het geld. Dat is té verleidelijk voor mij. Ik had het garen al eens gebruikt voor een tas.


Lekker vrolijke kleurtjes hè? Nu nog een patroon. Ik heb al eens met Supersoft van Zeeman een deken gehaakt. Hetzelfde soort garen was dat. 


Echt een leuk patroon. De keuze was dus snel gemaakt. Ik heb hem nog niet klaar, ben iets over de helft. Zo wordt het:


Elke avond een streepje van iedere kleur, dan heb ik hem over een week af.

En dan een nieuw project, de Homey Comfort Cal. Misschien heb je het al wel een paar keer voorbij zien komen. Het is de nieuwe cal van het blad Aan de haak. Een prachtige deken waar je iedere week een stukje patroon van krijgt. Na 15 weken is de deken klaar. Als je tenminste iedere week genoeg tijd hebt gehad. En anders ga je daarna rustig verder haken tot de deken klaar is. 


Deze kleurtjes gaan het worden. De hoofdkleur wordt donkergrijs, tweede kleur donkergroen en de andere kleuren worden wat minder gebruikt, maar frissen de donkerder kleuren mooi op.  


Gisteren kwam deel 2 al, maar ik ben net begonnen met deel 1. Volgende week laat ik mijn begin wel een keer zien. 

Tot zover mijn haaksels van de afgelopen tijd. Volgende keer van alles om te laten zien op quiltgebied. Tot dan!



9 opmerkingen:

  1. Hoi naamgenootje! Ik had er nog niet van gehoord, maar deze deken ziet er wel erg leuk uit. Welk merk garen heb jij ervoor uitgekozen? Ik heb me gelijk aangemeld voor de nieuwsbrief, misschien ga ik er ook wel mee aan de slag.
    Ik vind je deken van de Royal garens erg mooi geworden!
    Fijn weekend, en groetjes van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anja!
      Voor de CAL gebruik ik garen van de Hema. Het is de eerste keer dat ik ermee haak. Ik ben benieuwd of het fijn garen is.

      Verwijderen
  2. Prachtige haak-projecten en een goed idee om er toch wat van te maken!!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om weer een blogger terug te zien. Want er haken er heel veel af.
    Maar jij hebt letterlijk de draad weer opgepakt. Leuke patronen die inderdaad heerlijk ontspannend haken. En zo wordt je kast ook weer wat leger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je weer een bericht hebt geschreven! Soms komt er een poos niet van, maar ik vind het zo jammer dat veel blogs verdwijnen...
    Lekker aan het haken, zie ik. Die nieuwe CAL ontdekte ik ook vorige week! Maar ik ben al begonnen aan de Nostalgia en heb teveel andere dingen om af te maken.
    Maar leuk om hem bij jou te gaan volgen!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Nostalgia is ook mooi! Gewoon kijken bij anderen, daar kan ik ook al van genieten. Je kunt ook niet alles zélf maken. En soms komt er opeens een gelegenheid om een bepaald patroon tóch te gaan maken, dat kan ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!