Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

maandag 9 januari 2012

Het bouwen kan beginnen

De little quilt of love is helemaal af, gewassen en gedroogd. Kijk eens wat een lief quiltje.
Het is eigenlijk een leuk werkje en lekker snel klaar, ook weleens fijn. Ik denk dat er meer gaan volgen...


Dan ga ik nu aan de huisjes beginnen. Gisteren heb ik de malletjes gemaakt. Ik wilde het eigenlijk op de manier van Jeanneke doen, maar het lukte me niet. Alles is glad, glijdt weg. Als iemand het voor mij zou willen doen graag (hahaha!), maar nu heb ik het maar even op mijn eigen manier gedaan. De deurtjes worden allemaal groen.


En voor de raampjes vond ik een lapje van de strandquilt. Creme met gouden stipjes.


Toen ik zaterdagavond m'n middelste zoon naar bed bracht, viel m'n oog op de strandquilt op z'n bed. Daar zit een vuurtorenrand met mooie wolkenluchten in. Hé, dacht ik, misschien is het wel leuk om van de randresten de luchten bij de huisjes te maken. Dus die heb ik tevoorschijn gehaald.


En toen viel m'n oog op het randje met takjes onder de boten. Misschien is dat wel leuk voor de sashings, of zal het bruin te geel zijn? Eerst maar eens wat huisjes maken en het er dan bij leggen. Het is wel precies de goede afmeting en wel een erg leuk randje....Wie weet, we zien het wel. Ik heb de stukjes voor de luchten maar even aan elkaar laten zitten, anders moet ik straks zo zoeken.


En ook ik heb een opruimsysteem voor de huisjes'knipsels'. 


Er zijn zelfs nog bakjes over. Misschien toch iets met m'n scraps doen, nu de huisjes van nieuwe lapjes gemaakt worden? Ik wil nog altijd iets met hexagonnen doen, of toch vingerhoedjes...... Eerst maar eens de eerste huisje gaan naaien. Ik heb er twee geknipt klaarliggen. Tot gauw!

groetjes Anja.

1 opmerking:

  1. Als je op een plankje een vel fijn schuurpapier plakt (of gewoon een blad schuurpapier op je tafel legt) heb je een mooie stroeve ondergrond om je stof op te leggen als je het wilt aftekenen, einde van het geschuif! Succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!