Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

donderdag 5 april 2012

Mijn eerste quilts

Supergoof liet haar eerste quilt zien en bij Wilma zag ik het ook. Ik dacht: Kom, laat ik dat ook maar eens doen. Dit was m'n eerste quiltje, gemaakt op de cursus Patchwork en Quilten I, in de Quiltkelder bij Aagje Admiraal. Na de eerste avond zei ik tegen mijn man: ik heb er een verslaving bij. Nou, dat bleek dus waar te zijn. Maar het is wel een leuk quiltje geworden, vind ik zelf dan tenminste. Hij hangt tegenwoordig boven mijn werktafel.


En toen kwam de cursus Patchwork en Quilten II. De achtpuntige ster met randstof erin verwerkt. Allemaal dezelfde stukjes in de stof zoeken, zodat er een mooi patroon ontstaat. Erg leuk om te doen. Wel een stukje moeilijker, want je moet 8 puntjes mooi laten aansluiten en elke keer weer stukjes in spiegelbeeld doen enzo. Er ging weleens wat mis.... Maar zoals jullie weten ben ik echt van deze hobby gaan houden. Deze quilt hang tegenwoordig in het trapgat op zolder. Iedere dag als ik naar mijn jongens loop om ze wakker te maken, om ze onder te stoppen, als ik ga strijken en wassen loop ik erlangs en ik blijf hem errug mooi vinden.


Welke quilt is jouw eerste quilt? Laat het ook eens zien op je blog!

groetjes van Anja.

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk om je eerste hier te zien,..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die eerste quilts, toch altijd speciaal.
    Volgende week zal ik mijn eerste op mijn blog zetten.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee Anja! Ik zal de foto's eens opzoeken, denk dat je er wel wat van zult herkennen.
    Mooi zoals je omschrijft hoe je er nog steeds van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!