Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zaterdag 5 mei 2012

Zomerquiltje

Ik heb in de woonkamer een side-table staan, waarboven een plekje is gereserveerd voor een klein quiltje. In de winter kan daar de Frosty flat hangen, met de sneeuwpopjes. In het voorjaar heb ik daar nu het lentequiltje hangen, de rose met groene met lapjes en vilt. Voor de zomer heb ik nog niks. Al een hele tijd staat  het patroon van een Square Dance quilt op m'n wensenlijstje. Dat is wel een zomers patroon, vind ik zelf. Voor wie het niet kent, dit is een voorbeeld:


Het lijkt net op die windmolentjes die je in de zomer vaak ziet. Bij mijn bruine tinten in de woonkamer vind ik voor de zomer blauw wel mooi staan. Dus heb ik blauwe lapjes opgezocht en wat erbij gekocht. Mooie batiks ook, want deze kleuren zocht ik nl. Ze geven wel errug af, dus wassen maar....


Inmiddels zijn ze droog en nu moet ik ze nog strijken en vierkanten van 10x10 cm snijden. Donderdag heb ik m'n laatste quiltles van het seizoen weer, dan wil ik er mee aan de slag. Dus volgend weekend hoor en zie je hier vast meer over...
Voor nu: prettig weekend!

groetjes Anja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!