Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zaterdag 4 augustus 2012

De huisjes zijn weer aan de beurt.

Zoals ik al eerder heb verteld, ga ik eerst de huisjes afronden. Daarom ben ik weer gaan tekenen, want de tussenstrookjes had ik nog niet getekend. Alles lag weer op m'n werktafel uitgestald. Lapjes, schaar, rolmes, snijmat... Wat een spullen altijd!


Jullie zien het misschien al liggen tussen de lapjes: een patroon met schuine huisjes. Dit patroon vond ik een poosje terug in een boek met ideeën voor CharmPacks en LayerCakes en dergelijke. Ik vond deze huisjes zo leuk, dat moest vast te combineren zijn met het huisjesproject.

 

Het idee was eigenlijk om een middenvak met de gewone huisjes te maken en dan een rand met deze schuine huisjes eromheen. Maar nu bleek, dat dat lastig was in verband met de afmetingen van de blokjes. Nieuw plan dus. Misschien dan een gewoon blokje met de strookjes eromheen afwisselen met een schuin huisje. Dus heb ik driehoeken om een huisje gezet, zoals op het patroon is afgebeeld. Netjes 7,5 cm afmeten, want de huisjes zijn volgens het patroon 7,5 cm. Waarom bobbelt die stof toch zo? Toch maar eens het patroontje nameten. Oeps:


Dat is dus geen 7,5 cm. Dus heb ik nu een malletje gemaakt voor de driehoeken, deze  keer met de goede afmetingen. Dan moet het vast lukken, alles ligt nu klaar om af te maken.


Kijk, de laatste onderdelen van de huisjes liggen ook klaar. Stapeltjes met luchten, daken, muren met ramen en muren met deuren. Ik heb er één uitgelegd, zodat je kan zien welk voorbereidend werk ik al heb gedaan. De foto is een beetje gek qua kleur, maar ja.


Nou, dan kan nu het afbouwen beginnen!

groetjes Anja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!