Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zondag 9 september 2012

Weer op de FIETS en nieuwe winnaar give-away!

Afgelopen donderdag ben ik weer naar de FIETSgroep geweest. Voor wie het nog niet weet, dat is mijn quiltgroep. FIETS= Fijn Individueel En Toch Samen. Bij ons zijn er wel meer dan 20 van zulke groepen. Je kunt aan je eigen projecten werken, onder begeleiding van onze quiltjuf Aagje Admiraal. Zoals altijd deden we eerst een rondje 'kijken en vertellen wat je hebt gedaan en waar je mee bezig bent'. Altijd leuk en ook inspirerend. En dan weer aan de slag. Sommigen gingen verder met waar ze al mee bezig waren, anderen begonnen aan iets nieuws. Kijk je mee?


Dionne is met een log-cabin bezig. Wat een prachtige kleuren. In het echt is het nog veel mooier als op de foto. Het blauw is op de foto niet zo goed te zien, terwijl dat in het echt heel sprekend is.


Nel gaat verder met haar One-Block-Wonder quilt. Die wordt heel mooi!


Marry gaat met iets nieuws beginnen. Het moet een huwelijkscadeau worden. Iets met harten en stitchery.


Nel (we hebben twee 'Nellen') had nog een aantal ijskristal blokken liggen en die heeft ze deze keer meegenomen. Maar ze weet niet zo goed wat ze ervan maken wil. Aagje had natuurlijk allerlei ideeën, misschien wordt het nu in een tas of een jasje verwerkt. Eerst maar eens de punten aan elkaar naaien tot blokken. Mooie en gewaagde kleurencombinatie!


Janny maakt een halfronde tas in van die leuke en frisse Hollandse stofjes. Bovenaan de foto zie je een voorbeeld hoe zo'n tas eruit ziet. Die heeft Gerda al eens gemaakt.


Gerda gaat nu beginnen met een glas-in-lood-quilt. Ze heeft er al meer gemaakt en Janny ook. Het zijn ontwerpen van Rieteke Hoogendoorn. Klik hier naar haar site. Heel mooie quilts gebaseerd op een psalm, lied of Bijbeltekst. Echt een mooie site om eens te bekijken!


En dat ben ik, ik ben begonnen met de quilt voor m'n jongste zoon. Eerst kleuren kiezen voor het eerste New York Beauty blok en dan malletjes maken. Ik maak het dus niet met paperpiecing techniek, maar met malletjes. Dat is meer mijn ding...


Het was weer een gezellige ochtend. En dat alles onder de bezielende en deskundige leiding van Aagje. Kijk eens wat een mooi gilet ze aanheeft! Heel creatief. Dat past natuurlijk ook wel bij een quiltjuf, vind je niet?
Nu kunnen we allemaal thuis weer aan de slag en zien we elkaar de volgende maand weer. 

Tot slot nog een mededeling. Eind juli had ik de prijswinnaars van de give-away bekend gemaakt. Maar helaas heeft de winnares van dit pakketje niet gereageerd. 


Ik heb van haar geen e-mail adres, dus kan ik haar niet bereiken om het pakketje op te sturen.  Daarom heb ik een nieuwe winnares: Ida van Idaviltcreatief. Gefeliciteerd! Mail je me even je adres? Dan zorg ik dat het pakketje naar je toe komt! Zo, nu ga ik weer even van het mooie weer genieten.

Tot gauw!
Groetjes, Anja.


3 opmerkingen:

  1. Wat leuk om even mee te mogen genieen van al het moois wat er te zien is op jullie fietsgroep. Veel plezier bij het maken van de quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens iets om blij van te worden! Een give away winnen waar je niet meer op rekent, SUPER! En prachtige stofjes, bedankt Anja, mail is onderweg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk toch altijd om te zien waar iedereen mee bezig is. Wij beginnen dinsdag weer met de quiltgroep en zijn vandaag ook weer begonnen met de haak-inn van de kerk. Heerlijk dat alles weer normaal begint te worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!