Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

woensdag 5 september 2012

Wasdag

Voor ik aan een quilt begin was ik altijd alle lapjes. Ze kunnen dan vast krimpen, ik gebruik altijd goed heet water. Je kunt op deze manier ook proberen te voorkomen dat een lapje kleur afgeeft als je de quilt af hebt. Vooral met de batiks is dat wel een goed plan om ze voor te wassen. Dat weet ik uit ervaring... Dus heb ik in de keuken allerlei potten en pannen opgezocht met een witte binnenkant, zodat ik goed kan zien of de lapjes echt niet meer afgeven.


Tsjongejonge, wat geven sommige kleuren ontzettend af. Zelfs na 8 keer in heet water en een halve fles azijn bleven een aantal lapjes afgeven. De donkerblauwe was zeer hardnekkig. Na een middag lapjes wassen dacht ik dat ik klaar was, op die blauwe na. Maar de volgende dag heb ik toch nog een keer alle lapjes in het water gezet. Maar goed ook, want minstens de helft gaf me nog af!!! Ongelofelijk. Dus ik had de dag ervoor toch niet lang genoeg gewassen. Toen niets meer afgaf kon alles heerlijk drogen, want wat was het me gisteren toch een heerlijk weer!


En zonet heb ik ze gestreken.


Hier word ik wel blij van hoor, van zo'n stapeltje nieuwe, gewassen, gestreken en vrolijk gekleurde lapjes. Nu nog even een mand of doos opzoeken voor dit nieuwe project en dan kan ik morgen op de quiltgroep fijn aan iets nieuws beginnen. 'k Heb er zin in!!!

O ja, nog even een oproepje voor 'Witje'. Je hebt in juli mijn give-away gewonnen, maar ik heb nog steeds geen adres van jou gekregen. Als je zaterdag nog niet hebt gereageerd ga ik opnieuw uit de namen een winnaar trekken.

groetjes Anja.


2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige regenboog kleuren, maar goed dat je ze zo goed gewassen hebt, het zal je toch gebeuren.........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kleurenpracht, prachtig !
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!