Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

vrijdag 28 augustus 2015

Driehoek, cirkel, maïs en bonen.

Ik ben momenteel helemaal weer op de haaktoer. Vond in een koopjeskraam van de wolwinkel een mooi garen: laine coton van Phildar. Bordeauxrood, mooi kleurtje, zou leuk bij mijn winterjas of een jurkje passen. In de winkel hadden ze een mooi voorbeeld hangen die ik ervan zou willen haken. Een sjaal uit het boek Haken & kleur. Daar staat hij in het geel in.

1-website4

En zo is het bij mij geworden:


Heb aan de onderkant een bolletjesrand gehaakt. Hier staat het patroon, met heel handige uitleg in foto's erbij. Het golfje van de bovenrand heb ik ook uit het boek Haken en kleur. Er waren nog bijna twee bolletjes over, dus heb ik er nog wat bijgehaald. Dezelfde kleur was er niet meer, maar nog wel grijs. Ga ik een grijze sjaal van maken met een bordeaux accent. 

Er zijn ook weer twee cirkels klaar :


~ Circles of the Sun - week 7 ~


~ Circles of the Sun - week 8 ~

Nog 1 cirkel en dan kan alles aan elkaar gemaakt worden, zodat ik het op een kussen kan naaien. Ben benieuwd hoe het gaat worden!
En het laatste blok van het eerste deel van de SBS quilt is ook af.

E2 - Corn and beans


Nu ben ik druk bezig om de laatste rij blokken aan de rest te naaien en de randen eraan te zetten. Ik weet niet of dat deze week nog gaat lukken, zoals mijn planning mij 'voorschrijft'. Maar anders volgende week. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes van
Anja




2 opmerkingen:

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!