Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zaterdag 12 september 2015

De SBS-plannen zijn wéér aangepast.

Ja, je leest het goed. Mijn plannen zijn wéér aangepast. Dan denk je dat je het goed voorbereidt hebt, viel dus tegen. Ik ging eens even meten op het bed, hoe breed de quilt zou worden. En hij hing bijna op de grond, vond ik niet mooi. Bovendien wist ik nog steeds niet goed wat ik met het middenvak aan moest. Ik had daar wel vage plannen voor, maar het wilde niet helder worden.
Dus bedacht ik nu, dat als ik de quilt één blok smaller zou maken de afmeting beter zou worden en dat ik dan met de blokken uit die ene rij het middenvak kon opvullen. De quilt wordt zo meer een 'traditionele' SBS, de maat is goed en ik hoef niet meer te peinzen over het middenblok. 

Alle uitgewerkte plannen hangen nu keurig op het prikbord.


Met een foto van de eerste vijf rijen erbij. Ik ga de quilt nu in twee stukken maken van 6 rijen. Dat betekent dat ik nu nog één rij moet maken voor ik kan gaan dubbelen en quilten. En daar heb ik alweer twee blokken voor klaar.

F1 - Silver and Gold


D2 - Milky way


De volgende twee blokken zijn ook alweer in de maak. Heerlijk om weer zo goed op gang te zijn!

Tot de volgende keer!

Groetjes,
Anja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!