Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zondag 27 november 2016

Eerste Advent




Advent'. Advent komt van het Latijnse woord 'adventus' en dat betekent: komst. Tijdens de adventsweken denken christenen aan de komst van Jezus in de wereld. We denken terug aan toen Jezus als baby werd geboren, maar kijken ook uit naar de dag dat Hij terug zal komen en alles nieuw zal maken. 

Vandaag is het 'Eerste Advent'. Het kerstdrieluik mag weer in de kamer hangen, de ster met lichtjes weer voor het raam en vandaag mag de eerste kaars branden. De eerste kerstcd's klinken weer door de kamer. Samen leven we toe naar het Kerstfeest, feest van de geboorte van Jezus, de Zoon van God, onze Verlosser. 

Dit vind ik altijd een prachtig lied voor Advent: 


Tot gauw!
Anja

2 opmerkingen:

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!