Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zaterdag 28 januari 2012

Een goede voorbereiding....

...is het halve werk, maar de voorbereiding zelf is een hele klus. Dat blijkt maar weer nu ik van de week bezig ben geweest met het tekenen en knippen van de lapjes voor de huisjes. Wat een klus. En zo lang aan de keukentafel zitten vinden m'n schouders en rug niet zo fijn. Te lang dezelfde houding, jullie kennen dat vast wel. Maar het schiet wel aardig op. 'k Heb al een heel stapeltje van alle onderdelen in het doosje zitten. En het scheelt, dat ik een prachtige nieuwe cd op had staan. Het is de cd 'Via Dolorosa' van Sela. Dat is een christelijke band, die erg mooie muziek maakt. Dit is al een cd voor pasen, maar ik blijf hem draaien. Erg mooi. Bij Gerda zag ik hem ook al op een foto.


Al heel wat onderdelen zijn geknipt. Maar misschien denk je: 'Hé, wat zie ik daar? Hoort dat onderdeel ook bij de huisjes? Even beter bekijken, hoor.'


Hé, vingerhoedjes! Ik dacht, uit ieder lapje kan ook nog één of twee vingerhoedjes. Laat ik dat gelijk maar tekenen en knippen. Dan heb ik vast een stapeltje liggen, want ik wil dat ooit nog wel een keer gaan doen. O nee, weer een wachtend project(je)...


Ik heb ook nog wat zitten naaien en haken. Ze zijn bedoeld voor de vrouwenvereniging van m'n moeder. Daar hebben ze binnenkort een verkoping voor een goed doel.


De kleuren zijn niet super op de foto, maar ze zijn wel schattig, vind je ook niet?
Er is nog meer in de maak hiervoor, maar dat is nog niet helemaal af. Laat ik later zien.

Dat was het weer voor deze keer. Goed weekend!

groetjes Anja.

2 opmerkingen:

  1. Wat een enige tasje heb je gemaakt
    Veel plezier met quilten
    fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hetzelfde probleem met de huisjes. Moet ook nieuwe onderdeeltjes knippen, maar ik vind het ook een aanslag op mijn rug om zo lang aan de tafel hetzelfde te doen. Gelukkig geeft Sela wat verlichting bij het knippen ;-).Leuk die tasjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!