Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

donderdag 19 januari 2012

Van lapjes en wol...

Lekker snuffelen tussen lapjes, heerlijk toch? Dat heb ik gisteren gedaan bij het Quiltpalace in Staphorst. Ik was er nog nooit geweest, wat een mooie lapjes. Vooral die stoffen van Jinny Beyer zijn schitterend. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb er een paar gekocht:


Mooie kleuren, hè? Ik heb er al een bestemming voor, maar daar moet ik eigenlijk bij nader inzien nog 1 of 2 kleuren bijzoeken. Dus misschien toch nog een keer naar Staphorst rijden...? Nu was ik een paar dagen met m'n drie zussen op stap. Heel gezellig, maar ze zijn absoluut niet van het quilten. Zij waren dus in 10 minuten wel uitgekeken, terwijl ik rustig nog een half uurtje ofzo langer had kunnen rondneuzen tussen de lapjes en de wol. Toch maar een keer alleen gaan, denk ik, hahaha!

Op verschillende weblogs zie je projecten in rood/wit of blauw/wit of zelfs rood/wit/blauw voorbijkomen. Dat vind ik altijd zo leuk om te zien, maar het past niet in mijn huis. Nu wil ik nog een blokkenboek gaan maken, dus heb ik besloten om die dan in rood/wit/blauw te doen. Kijk eens wat ik daar voor leuke lapjes voor vond:


M'n breiwerk is ook af. Kijk eens wat een leuke sjaal ik heb gebreid:


Ik draag hem bij een grijze en een donkerbruine jas. (Niet op het shirt dus zoals op de foto) Het was een heel eind om te breien, zo'n 1.60 meter, maar nu kan hij goed dubbelgeslagen worden. Er zit een mooi ajourpatroon in.


De kleur op de eerste foto klopt het beste trouwens. Breien is een heerlijk werkje, vind ik. Nu de sjaal af is, is m'n man aan de beurt. Hij wil namelijk graag, dat ik sokken voor hem brei. Ach ja, heeft hij ook nog eens iets aan m'n handwerkverslaving...
Dus eerst maar eens een patroon zoeken bij het sokkengaren dat ik nog heb liggen. Wordt vervolgd!

groetjes,
Anja.

1 opmerking:

  1. Je hebt hele leuke stofjes gehaald.
    Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
    En de sjaal is mooi geworden!

    Groetjes, Kim
    http://trendykim.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!