Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zondag 3 juni 2012

Klap van de molen gehad...

Nee hoor, ik ben nog bij m'n verstand (voor zover mogelijk dan...hahaha!). Maar het slaat op het zomerquiltje dat ik aan het maken ben. Het patroon heet 'square dance', maar ik vind het net windmolentjes lijken. Daarom vond ik het ook zo geschikt voor een zomerquiltje. Die molentjes zie je nl. nogal eens op het strand of in tuinen in de zomer. Het quiltje wordt blauw, vanwege blauwe luchten en de blauwe zee, wat ook echt zomers is. Het begon met het snijden en naaien van vierkanten.


En toen kwam het enge moment: het mes moest erin. Daar moest ik wel even moed voor verzamelen.


En meteen alles op de goede plek op een lap spelden, zodat niet alles door elkaar komt.


En ja hoor, na een uurtje snijden is dit het resultaat.


Komende week wil ik ze aan elkaar gaan naaien en dubbelen. Want de woonkamer is onderhand wel aan de metamorfose van lente- naar zomersfeer toe, vind ik. Gisteren heb ik ook de afwerkbies aan de scrapquilt gezet en omgezoomd. Alleen nog wassen, drogen en een label erop zetten, dan is die ook klaar. Komende week kan je hier dus een foto van verwachten.

Fijn weekend verder!
Anja.

2 opmerkingen:

  1. Moedig hoor. Een prachtig resultaat.
    Dit zou ik nog niet aandurven. Maar wie weet ....
    Fijne avond, groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geeft dat een leuk resultaat!
    Dat wordt een heel leuk zomerquiltje.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!