Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

zaterdag 1 september 2012

Nieuw project

Ik ben net terug van de Startdag van de Quiltkelder. Er was weer veel moois te zien. Helaas was ik m'n fototoestel vergeten mee te nemen. 'k Had gisteren nog wel eraan gedacht, dat ik dat moest doen, maar helaas... Er hing bijvoorbeeld een leuke Sinterklaasquilt. Heel eenvoudig, met stukken van bedrukte jutezakken erop genaaid e.d. Leuk voor op een school of speelzaal bijvoorbeeld. En mooie quilts met ruiten/diamanten en met sterren. Dat blijf ik mooi vinden. Er waren ook diverse werkstukken met stof en vilt, Cinnamon Patch. Net zoals bij mijn lentequiltje. Dat zijn echt van die gezellige werkstukken, vind ik altijd. Maar ik kwam natuurlijk ook om lapjes te kopen voor de quilt voor mijn jongste. Het moet kleurrijk worden, dat vond hij vooral. Dat past ook echt bij hem. Hij is meestal energiek, bruisend, warm en gezellig. Dus heb ik deze lapjes uitgezocht:


 En dan het ontwerp. Op internet hadden we vast ideeën opgedaan en hij vond (natuurlijk met een beetje voorselectie van mijn kant) iets met New York Beauty blokken heel mooi. Ook koos hij een paar foto's met een Pineapple patroon uit. Omdat teveel New York Beauty blokken niet goed voor mijn stressniveau zijn ;-) , heb ik besloten om ze te combineren met een Pineapple Blossom blok. Dit is het ontwerp geworden:


De kleurtjes heb ik even willekeurig gekozen, maar dit om een indruk te geven hoe het ongeveer moet worden. Nu eerst de lapjes gaan wassen, want donderdag is de eerste quiltles weer, dan kan ik misschien wel een beginnetje maken.

Fijn weekend!
groetjes, Anja.

3 opmerkingen:

  1. Wauw, wat wordt dat mooi Anja, knap hoor! Wat zal je zoon daar blij mee zijn.
    Ben er helaas niet aan toe gekomen om afgelopen zaterdag naar de open dag te gaan in de quitkelder. Maar jij bent wel goed geslaagd, leuke kleurtjes hoor.
    Volgens mij hingen de kalenderquiltjes al eerder in de quiltkelder of niet? Ik had ze daar al tijdens de les gezien en vond ze zo mooi. Ben nu zelf ook begonnen met de kalenderquiltjes. Over twee weekjes begin ik ook weer met de quiltles, heb er weer goed zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie quilt gaat dit worden met heerlijke vrolijke kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er super uit. Heerlijke kleurtjes heb je uitgekozen. Ik ben benieuwd. Fijn hé dat alles weer van start gaan. Wij starten over twee weken weer met de bee en de haak-inn van de kerk volgende week weer. Laat de herfst maar komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!