Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

donderdag 7 februari 2013

FIETS groep en stofjesalarm!!!

Na twee keer in een andere groep meegefietst te zijn (of hebben?) was ik vanochtend weer fijn bij m'n eigen groep. En het begint altijd zo leuk: alle dames laten zien en vertellen waar ze mee bezig zijn, wat ze af hebben en waar ze deze les mee verder willen gaan. Dus ik laat het ook maar hier op mijn blog zien, kunnen jullie meegenieten!

Allereerst Marilyn. Zij is mooie quilts voor de kleinzoons van haar zus aan het maken. Prachtige kleuren maken deze quilts met een eenvoudig blok heel bijzonder.



Zoals je ziet is de bovenste al helemaal af. De tweede is ze aan het doorstikken. Lekker klusje, steeds van kleur wisselen, want je moet natuurlijk vanuit het midden gaan doorstikken. En dan na het stikken alle draadjes wegsteken. Even doorzetten Marilyn, want het wordt heel erg mooi!

En dan hebben we Janny. Die is ook weer lekker bezig. Nu ik hier aan het schrijven ben, bedenk ik me dat ik haar ene quiltje niet op de foto heb gezet. Een leuke quilt met eenden en eendekuikens in een sloot in paperpiecing-techniek. Echt leuk. Maar de quilt waar ze nu mee bezig is staat er wel op. Een mooie glas-in-lood van spechten in een boom. Vandaag was het tijd om een mooie stof voor de rand te kiezen. 


Gerda is bezig met haar pandaquilt in de techniek van One-block-wonder. Die had ze wel bij zich, maar heb ik ook niet op de foto. Moet ik toch nog iets beter aan denken om alles erop te zetten. Maar ja, dan zit ik zo te genieten van alles wat ik zie, dat ik het soms gewoon vergeet. Ze had nog een leuk blok over en maakt daar nu een kussen van. Vandaag wilde ze van Aagje leren hoe ze een mooie pipingrand om het kussen maakt.


Nel is bezig met bloemen in origamitechniek. Ze wil deze bloemen op een bijzondere manier gaan verwerken. Ze heeft een mooie achtergrond gevilt. Met allerlei draden, bladeren van vilt e.d. Hierop maakt ze een mooie tuin van bloemen. Het moet zoiets gaan worden. Alle bloemetjes liggen er op hoopjes op, dat moet natuurlijk nog allemaal vastgenaaid worden. Maar dan heb je vast een heel klein beetje een idee. In het echt is het natuurlijk veel mooier, ik laat vast nog wel een keer het eindresultaat zien.


Iets heel anders van haar is dit:


Is het niet enig?

Het laatste wat ik vandaag kan laten zien is van Marry. Zij is bezig met een bomenkleed. Het was het kerstproject van afgelopen jaar bij Aagje. Marry heeft mooie herfststoffen gekozen en in plaats van een rond kleed is het een rechthoekig kleed geworden. Heel mooi!


Even doorquilten en dan de mooie golvende rand afwerken. (Is nu nog recht, maar gaat de onderkanten van de bomen volgen...)

En ze is een mooie octablomquilt aan het maken voor haar kleindochter, als ik het goed heb. Schitterend borduurwerk. Dat kan Marry zo geweldig goed, echt ongelooflijk netjes. Ook de applicaties heeft ze ontzettend mooi gefestonneerd, zo fijntjes. Ben ik best wel jaloers op...


Alleen, ze heeft één probleem. Eén van de lapjes die ze gebruikt hiervoor is op en nergens meer te vinden. Dus vandaar dat ik hier een oproepje voor haar doe. Is er iemand die van onderstaande stof nog wat thuis heeft liggen en dat aan haar wil verkopen? Dat zou fantastisch zijn.


Nou, dat was het weer voor vandaag. De volgende keer laat ik weer zien waar ik zelf mee bezig ben.

Groetjes Anja.









3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie projecten laat je zien. Fijn zo'n creatieve groep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anja, ik denk dat ik je blij kan maken met het lapje stof voor Marry. Samen met onze dochter hebben we de foto van het stofje bekeken en de patronen komen heel erg overeen en ook de kleuren, roze roosjes, beige en witte bloempjes en een groene achtergrond. Het lapje is 22 bij 55 cm. Of het genoeg is weet ik natuurlijk niet, maar in ieder geval weer wat extra om aan het mooie quilt van haar kleindochter te naaien. Groetjes Ida.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie werken maken jullie!
    Ik ga je volgen, misschien sla ik ook nog wel aan het quilten
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!