Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

woensdag 19 juni 2013

Vogeltjesquilt

Een nieuw project. Het zat al een tijdje te broeden in m'n hoofd, maar het is nu in ontwikkeling! Het gezin van m'n vriendin krijgt binnenkort uitbreiding met een lief klein dochtertje uit Taiwan. Het kamertje is al zo leuk. Met dit behang:


En een mooie boom tegen de muur, vogelhuisjes, kortom: een vogeltjeskamer. Daar hoort natuurlijk een vogeltjesquilt bij. Dus ben ik lapjes gaan verzamelen en knippen. Een hele stapel vierkanten met ruitjes en stipjes in frisse kleuren:


En dan alles uitleggen in een leuke combinatie:


Bij deze foto komen de kleuren wat minder goed uit, dat komt door de zonwering...
En nu ben ik alles in rijen aan elkaar aan het naaien en dan de rijen aan elkaar.

Als de blokken aan elkaar zitten ga ik er vogeltjes op appliceren. Het naaien doe ik met de naaimachine en het appliceren met vliesofix en de festonsteek. Nou, ik ga nog wat lapjes aan elkaar naaien. Volgende keer hoop ik wat vogeltjes te laten zien!

groetjes Anja.


2 opmerkingen:

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!