Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

maandag 3 augustus 2015

Lekker bezig...

Heerlijk om weer zo bezig te zijn met de SBS-quilt. Mijn plan op papier was inmiddels wel een bende geworden, dus eerst maar eens even een nieuwe gemaakt.


En alle stroken zijn geknipt en netjes in een zakje gestopt. Ik ken mezelf, anders ziet de bak waar de stroken in liggen er in no time uit als een grabbelton...


Bij de Quiltwinkel  hier in het dorp hebben ze in de zomer altijd opruimingsstoffen. Lekker voordelig als er iets voor je bij zit. Deze keer zaten er mooie stoffen bij en ook bruikbaar voor de SBS-quilt van mij. Ik gebruik meestal ongebleekte katoen voor de achterkant van mijn quilts, maar deze is toch veel mooier! En qua prijs maakt het heel weinig uit.


En ik kwam er achter dat ik toch nog wel een brede rand om de quilt moet doen en de stof die ik voor de tussenbiezen gebruikt heb is er niet meer. Maar toen zag ik deze tussen de opruimingsstoffen liggen en dat is toch wel heel mooi! Zou ik nooit bedacht hebben, maar toen ik het zag liggen was ik verkocht.


Kijk,mooi hè?


Nu ga ik nog op zoek naar voordelige katoenen tussenvulling. Als iemand nog een tip heeft, graag!

Na al die voorbereidingen en al dat denkwerk kan ik lekker verder gaan met blokken maken. Heerlijk!

groetjes,
Anja.

1 opmerking:

  1. Wat heb je mooie stofjes gevonden . Veel plezier ermee. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!