Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

vrijdag 29 januari 2016

Dekens haken

 Ik ben volop aan het dekens haken. In een eerder bericht schreef ik al, dat ik mijn voorraad garen op ga maken. Hier en daar heb ik er wat bij gekocht, zodat het (hopelijk) voldoende is voor een leuk formaat deken. De eerste deken is af. 



Deze vind ik echt een succes. Qua kleur én qua patroon. Het garen is Soft van Zeeman, gehaakt op naald 3,5. Het dekentje voelt heerlijk zacht aan.

Ik ben ook begonnen met de Lossen en vasten Cal. Iedere week een heel aantal (volgens mij wel 16 toeren) om te haken. Met terugkomende patroontjes en nieuwe patroontjes. Er is ook een Facebookgroep van. Vast al wel meer van gehoord. Deze haak ik met garen Saskia van de Wibra op naald 4,5. Een wat dikkere deken wordt dit. Ik weet nog niet of ik de hele cal afmaak. Als het garen op is of de lengte van de deken naar m'n zin stop ik gewoon. De cal loopt tot begin april, dus dan zou de deken sowieso af kunnen zijn.

Hieronder zie je op de 1e foto week 1 en 2 en op de tweede foto week 3. Vandaag komt het patroon van week 4 online. Kan ik weer verder haken.



En dan de Mix 'n Match cal 2016. Die ziet er na 3 weken zo uit. Met garen Royal van Zeeman op naald 5. Iedere week een paar toeren. Deze duurt volgens mij tot oktober of november. Wat langzamer tempo, prima om 'erbij' te doen. 


Ook ben ik begonnen met een deken voor mijn vriendin. We hebben samen kleurtjes en een patroon uitgezocht en de start is gemaakt. Ik heb ook al een stuk teruggehaakt.....dikkere naald nodig. Het werd te stijf. Nu lijkt het beter te worden. De volgende keer laat ik het wel zien. 
En dan ook de beloofde update van de SBS. Schokkend nieuws hierover! ;-)

Fijn weekend!
groetjes,
Anja.

3 opmerkingen:

  1. Leuke dekens. De soft van Zeeman is heel fijn om mee te haken en ze hebben nu zulke mooie kleuren.
    Ik ben ook bezig met de mix 'n match. Die gaat heel mooi tot nu toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag u blog via andere blogster, zo gaat dat, ik volg blogjes die te maken hebben met haken,koken,fotografie en leuke momenten uit ons leven, ik kijk naar om terug te komen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag u blog via andere blogster, zo gaat dat, ik volg blogjes die te maken hebben met haken,koken,fotografie en leuke momenten uit ons leven, ik kijk naar om terug te komen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!