Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

vrijdag 8 januari 2016

Winterhuis

 Ook al is het hier niet echt winterweer, na de kerst breng ik altijd ons huis in winterse sferen. Daar hoort natuurlijk het sneeuwmannenquiltje bij. Hij blijft leuk, met die grappige sneeuwmannenkoppies. M'n kerstschaal op de tafel heb ik omgebouwd naar een winterschaal. De amaryllis komt uit en met wel twee knoppen!


Jaren geleden heb ik bij het quiltje bijpassende kussenhoesjes gemaakt. Ik vond dat het nu tijd was om een paar kussenhoezen erbij te haken. Lekker ouderwets patroontje en haken maar.





Ik vind ze geslaagd en het staat lekker winters op de bank.

Haakwerkje klaar en wat nu? Ik had allang een projectje klaarliggen. Hebben jullie dat ook, dat je bolletjes garen koopt omdat je ze zo leuk vindt en er vervolgens niks mee doet? Nou, ik in ieder geval wel. Als ik ze koop heb ik er soms wel, soms geen bestemming voor. Maar toch krijgt niet iedere bol de bestemming die je ervoor had. Zo krijg je een voorraadje, waar je uiteindelijk niets mee doet. Zonde toch? In afwachting van een bezoekje aan een vriending, waar ik een bankdeken voor ga haken, maar waar ik de bank en de kamer nog even goed moet bekijken voor ik de kleuren kan bepalen, heb ik dus maar dat klaarliggende projectje opgepakt.


  
Lekker fleurig, hè? De kleurtjes had ik in de voorraad liggen. Toen kwam ik op internet een idee tegen voor 'restjes'. Haal er wit of grijs of een andere neutrale kleur bij en ga streepjes haken. Nou, dat vond ik een goed idee. Ik zag ergens een foto van iemand die grijs afwisselde met kleurtjes en dat vond ik zo mooi, dat ik een paar bolletjes grijs heb gekocht. Patroontje erbij zoeken en klaar zijn de plannen. Minimaal 100 toeren wil ik haken, ik zit nu al op 39.

Intussen heb ik ook twee andere stapeltjes met bollen garen met een paar extra bollen aangevuld. 
De ene is een restant van de deken die ik voor mijn zus gehaakt heb. Daar had ik veel te veel voor gekocht. Een paar kleuren moesten nog wat aangevuld worden. Hiermee wil ik meedoen met de Mix 'n Match crochet along 2016. Lijkt me wel weer leuk. In 2014 heb ik meegedaan met de CAL 2014, vorig jaar niet. 
De andere stapel bollen zijn wat mooie kleurtjes blauw/groen en bordeaux/roze met creme. Hier heb ik iets bijgekocht, omdat de bijpassende kleuren er nu nog waren. Dit ligt nog in een tas te wachten tot ik een geweldig idee ermee krijg. Misschien de lossen en vasten cal, maar dat weet ik niet. In ieder geval wordt het een deken. 
En zo heb ik nog wel meer restanten liggen, waar ik misschien een streepjesdeken mee ga maken met steeds een andere kleur per streep. En wat ik dan met al die dekens ga doen? Ik ben van plan om die bijvoorbeeld aan de werkgroep van onze kerk voor Roemenië en Moldavië te geven. Zo doe ik iets nuttigs met mijn hobby. Je kunt tenslotte al die dekens toch niet zelf gebruiken en dan liggen ze maar te liggen op een stapel...

Volgende keer weer een update over mijn SBS-quilt, want daar zijn eindelijk weer wat vorderingen over te melden.

Groetjes,
Anja.

1 opmerking:

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!