Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

donderdag 15 september 2016

Daar ben ik weer!

Na meer dan een half jaar geen blogje ga ik weer eens beginnen. De herfst komt eraan, al zou je dat nu niet zeggen, en dan is er weer meer tijd voor hobby's. Maar eerst maar eens laten zien wat ik de afgelopen tijd allemaal heb gedaan, naast het gewone dagelijkse leven.

Allereerst de SBS-quilt. De top is klaar en ook gestreken en gedubbeld. Nu ligt hij in de kast te wachten op de eerste quiltsteekjes. Eerst de temperatuur maar wat lager!


Vervelend werkje, dat strijken, maar het wordt er wel mooier door!


Heel veel puntjes weggeknipt...


Ik mocht van iemand een soort quiltraam lenen, ideaal bij het rijgen van de quilt.

Ook heb ik de afgelopen tijd aan koorprojecten meegedaan. Erg gezellig, dat kan je wel zien.


Vooral de concerten met Don Moen waren heel bijzonder. Hij is een aanbiddingsleider uit Amerika. Ik heb al een paar keer vaker bij zijn concerten meegezongen, iedere keer weer speciaal. Als je geïnteresseerd bent in worship muziek moet je maar eens wat van hem opzoeken op Spotify of YouTube. Rechtsbovenin een fotootje van een concert met Lou Fellingham, een zangeres uit Engeland. Ook erg  leuk.

En dan heb ik natuurlijk ook met mijn eigen koortje heerlijk gezongen het afgelopen half jaar. We kunnen trouwens nog wel wat nieuwe leden gebruiken: www.gospelkoorreturn.nl.


Tot slot laat ik allerlei haakwerk zien. 


Een deken in de weefsteek in diverse bruintinten (foto is wat te donker). Erg mooi vond ik deze geworden en mijn vriendin voor wie de deken was, was er erg blij mee.



Schattige slofjes, uhum, maar wel lekker warm. Wel snel versleten, ondanks de versteviging onderop. Ik ga ze binnenkort weer haken, dan van echt Noors sokkengaren en een groter verstevigingsdeel. 


De lossen-en-vasten-deken. Ik heb niet alle weken doorgehaakt, op een gegeven moment was hij lang genoeg en toen ben ik gestopt. Deze wacht nog op een goede bestemming. Voor een goed doel of dat ik hem probeer te verkopen en de opbrengst aan een goed doel geef.


De mix 'n match deken. Deze vind ik erg mooi geworden. De bedoeling was ook dat deze naar een goed doel zou gaan, maar misschien hou ik hem wel zelf als voorjaarsdekentje in de woonkamer. 


M'n bankje buiten heb ik ook nog opgefleurd met nieuwe kussens.

 

Toen we in de herfstvakantie in Zeeland waren heb ik in het winkeltje van Jeanet van Blij dat ik brei  in Arnemuiden mooi garen gekocht. Daar heb ik deze sjaal/omslagdoek van gehaakt. Het patroon komt van Berniolie, het is de Zahra sjaal. Klik hier.


Even een detailfoto van de randen. Om de randen mooi te krijgen heb ik de sjaal ook opgespannen. Hij paste precies op ons logeermatras!


En dit mandje staat nu naast mijn stoel. Rara, wat ik aan het maken ben.... Ik laat het je binnenkort wel zien. Tot later!

Groetjes,

 Anja.



2 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig geweest en hebt hele mooie dingen gemaakt. Compliment! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen heb je gemaakt! Je top ziet er geweldig uit en erg handig zo'n quiltraam om de lagen aan elkaar te rijgen.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!