Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

maandag 6 juli 2020

Haken, breien, borduren en quilten

Ik doe momenteel weer van alles door elkaar. Zo ben ik bijvoorbeeld een kussenovertrek aan het haken. Van katoen van de Zeeman. Als ze meer bolletjes hadden gehad was het een zomerdekentje geworden. Maar een kussenovertrek is ook mooi. Het idee komt van deze site. Renate gebruikte het patroon van de Cal 2015 voor kussens. Dat leek me een goed idee. Ik ben op een gegeven ogenblik verder gegaan met de granny steek. Het schiet al aardig op, ik denk dat hij deze week wel af komt.


Deze sokken staan ook op de pennen. Maar daar heb ik al een paar weken niet aan gebreid. Het heeft ook geen haast. Ze zijn voor een vriendin van mij. Ze had een keer een leuke bol gekocht, maar kan zelf niet breien. Ik vind sokken breien heerlijk om te doen, dus dat bolletje kwam deze kant op! Leuke kleurtjes en een leuk effect!


Borduren, dat had ik al heel lang niet meer gedaan. Een paar jaar geleden kreeg ik de handwerkspullen van een tante van mijn man. Zij was overleden en haar dochter wist dat ik van handwerken hou. We zijn er dus op een zaterdag naar toe gereden. Naast onder andere een heleboel breigaren zat er dit tafelkleed in. Heel zachtgroen met een rand van kersjes erop geborduurd. Ongeveer voor twee derde af. Daar ben ik kortgeleden aan begonnen, om de rand af te borduren. Leuk werkje hoor! En wij gebruiken altijd een tafelkleed, dus deze komt binnenkort ook op tafel als we gaan eten! 


En dan gaat het nu toch eindelijk gebeuren hoor: de SBS-quilt komt af!!! Ja, nu echt! Ik ben over de helft met het doorquilten. De planning is dat hij eind deze maand op het bed ligt. 


En als het kussen, het tafelkleed en de quilt af is, dan mag ik aan wat nieuws beginnen. Iets wat ook al heel lang klaar ligt...

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!