Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

donderdag 13 augustus 2020

Sylvia's Bridal Sampler is af!!!

En dan is eindelijk het moment aangebroken van het doorquilten van het laatste blok van de SBS. Nog één driehoekje...


En dan kunnen de vingerhoedjes, naalddoortrekker, naaldjes, lineaaltje, uitwasbare stiften en het quiltgaren weer netjes opgeruimd worden.


Mooi blikje, hè?


Dit vind ik altijd wel een spannend moment, de rand afsnijden.


Hier zat een gekke hoek, misschien niet goed uitgemeten of ergens teveel uitgerekt. Ach, dat zie je straks waarschijnlijk toch niet terug. 


Ondertussen geeft de thermostaat steeds hogere temperaturen aan. 😰


M'n zoon zei: "Ga dit toch volgende week doen, als het wat koeler is." Hij heeft eigenlijk wel gelijk. Maar ik wil nu doorzetten. Stel je voor dat de quilt dan toch weer een paar weken blijft liggen. Nee, van uitstel komt vaak afstel. Ik ga gewoon door. Fles water erbij.... Biezen gesneden en aan elkaar naaien.


Naadjes platmaken met de nagel.


Dubbel strijken. Pffft, dat was wel een beetje erg warm met dit weer.


Bies aan de quilt naaien. Gelukkig werkte de naaimachine goed mee!


En dan nog omzomen. Mijn achterkantstof is niet superbijpassend. Maar die zie je toch nooit, dus ik vond prima zo.


Dit was lekker!


Ik had een blok over, die kan mooi als label achterop.


En dan lekker wassen en in de droger. Ik vind de quilt daarna op z'n mooist. Het gaat dan wat oprimpelen bij de quiltsteken. 


Tadaa!!! Negen jaar geleden begon ik met deze quilt. Nadat ik voor onze zoons een quilt had gemaakt waren we zelf aan de beurt. Het was de bedoeling om een tweepersoons quilt te maken. 
Het eerste jaar ging het als een trein. Ik maakte 44 blokken! Daarna lag hij anderhalf jaar in de kast, er kwamen andere quilts tussendoor. Toen heb ik weer een half jaar lekker eraan gewerkt, maar uiteindelijk besloten om geen tweepersoons quilt ervan te maken, maar een quilt voor het voeteneind. Ik zag het niet meer zitten, zo'n grote quilt. 


 Vier en een half jaar nadat ik begon was de top klaar. Twee jaar later begon ik met doorquilten. Na 10 blokjes kwam de quilt weer twee jaar  in de kast te liggen. Maar in maart dit jaar heb ik hem weer tevoorschijn gehaald. Nu moet het echt af!!!


Ik ben superblij met het resultaat!!! Voor de foto's heb ik het bed even opgemaakt met het sprei en de quilt erop. En dan weer in de kast tot het weer kouder weer is. 

Groetjes,


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!