Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

maandag 4 januari 2021

Bullet journal

 Alweer zo'n Engelse term. Ik weet ook niet waarom er nog geen Nederlands woord voor is. Een bullet journal is een soort van zelfgemaakte agenda/planner/notitieboek/schrift met lijstjes. Naast je agenda kan je er van alles in bijhouden. Welke boeken je gelezen hebt, wat je favoriete muziek is, een paklijst voor je vakantie, huishoudplanning, je gewicht, enzovoort. Wat je normaal op allerlei losse blaadjes schrijft zet je in je bullet journal. Het helpt mij om orde en rust in mijn hoofd te krijgen. Je kunt het zo creatief maken en versieren als je wilt. Maar heel simpel met alleen tekst kan het ook. Google het maar eens of kijk op Pinterest of YouTube. Dan kan je er genoeg over vinden.  Voor dit jaar heb ik ook weer een start gemaakt:


De startpagina.


Mooie tekst om dit jaar mee te beginnen!


Hier kan ik alvast allerlei dingen invullen. Links en rechts onder het overzicht heb ik ook wat doelen en taken voor dit jaar geschreven.


Op de foto nog blanco, maar inmiddels is er al van alles ingevuld. Mijn afspraken, de school- en werktijden van de jongens, huishoudelijke en andere taken en het menu. Ook hou ik bepaalde gewoontes bij (of dingen waarvan ik graag wil dat het gewoontes worden). Dat noemen ze een habit tracker. Bijvoorbeeld dagelijks Bijbellezen, genoeg water drinken, minder op mijn mobiel, wandelen. 
De komende tijd zal ik nog wat van mijn pagina's met jullie delen. 

Tot gauw!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!