Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

woensdag 6 januari 2021

Haken en breien

Het afgelopen jaar heb ik veel gebreid. Voornamelijk sokken. Voor een vriendin, de man van een vriendin, voor mezelf en voor mijn man. Voor mezelf maak ik ze altijd kort, dat vind ik fijn zitten. Ik gebruik ze als sloffen in huis. Ze zitten lekker warm en comfortabel. Ik had twee verschillende patronen liggen, met van alles erbij gekrabbeld. Dus ik heb mijn ideale patroon er maar van gemaakt en daar de getallen voor de verschillende personen voor wie ik brei erbij gezet, dan is het weer netjes en compleet.

Ik heb ook een nieuw kussen gebreid, in de dubbele gerstekorrel. Dit kussen was toe aan een nieuwe voorkant. De oude was erg pluizig geworden. Er ging precies 1 bol Julia garen van de Zeeman in zitten.




En natuurlijk werd er ook gehaakt. Met Saskia garen van de Wibra. In de wafelsteek. Voor twee kussens had ik drie bollen nodig. De kleur is in het echt wat bruiniger dan op de foto.



Nu staat er weer een sok voor mijn man op de naalden. En ik moet nog een haakwerkje gaan bedenken. Met garen uit de voorraad nu de winkels nog dicht zijn. Maar er ligt nog wel wat in mijn kast waar ik wat leuks mee kan maken hoor.

Groetjes,

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!