Welkom op mijn blog. Ik ben altijd wel ergens mee bezig: met haken, quilten, handletteren, zingen of kleuren. Zoals een oud spreekwoord zegt:'Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil...' Kijk mee met mijn hobby's en laat gerust eens een reactie achter.

vrijdag 8 januari 2021

Love letters

 Het gaat vandaag niet over het tv-programma van jaren geleden. Nee, het is een boek met handletter opdrachten n.a.v. een korte overdenking uit de Bijbel. Het boekje ligt al een poos in mijn kast en ik heb ook weleens een geletterde tekst als voorbeeld gebruikt. Maar het boekje echt doorwerken had ik tot nu toe niet gedaan. Maar nu wil ik er iedere week een opdracht uit maken.


Deze week gaat het over de volgende tekst: Maar Hij is om onze overtredingen verwond,om onze ongerechtigheden verbrijzeld.De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem,en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen. Jesaja 53:5.

Na het lezen van de overdenking erbij heb ik op Spotify de CD Via Dolorosa van Sela opgezocht en aangezet. En toen kon ik de tekst gaan letteren. Ik heb er voor gekozen om het voorbeeld in het boek na te maken. Ik kan nog een hoop leren en op deze manier leer je nieuwe lettertypes en creatieve verwerkingen te maken. Misschien ga ik dat iedere week wel gewoon doen. 


Dit is het geworden, helaas heb ik iets te vroeg de potloodlijntjes weggegumd, het is wat gevlekt. ☹️ Maar goed, daar leer je weer van hè? 😉


1 opmerking:

Wat leuk, dat je mijn blog bezoekt. Laat gerust een berichtje achter!